2013-05-26

The Lazy Song

Började nästan kännas som Déjà Vu då jag imorse för fjärde dagen i rad gick för att hämta in Väinö från hagen. Kom ganska tidigt till stallet idag så han låg och sov då jag kom för att ta in honom. Då jag äntligen hade lyckats schasa upp honom blev han sur på mig och bestämde sig för att han minsann inte skulle bli riden idag så han gick iväg. Som tur var så är ju hästen ganska matfrisk så det tog inte så länge innan han hittade gräs som han absolut inte kunde låta bli att äta och vips så hade jag fast honom. Lite surt följde han efter mig till stallet men några minuter senare var surheten som bortblåst och han gick lika fantastiskt som alltid då jag red honom.


 
 

Imorgon börjar min sista vecka i grundskolan. Nästan lite skrämmande... Sedan blir det sommarlov och jag börjar jobba istället. Undrar hur många som gillar sitt jobb lika mycket som jag gör?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar