2013-05-08

Första Plats i att Misslyckas

Det finns de dagar då man lyckas med allt. Idag har varit en sådan dag. Det började då jag kom hem från skolan, jag och Tiia bestämde oss igår för att åka till stallet för att titta på det lilla hingstfölet som föddes för två dygn sedan. Jag hade 10 minuter på mig tills bussen till stallet skulle gå och packade snabbt med mig kameran och annat viktigt.
   Så, jag kom till stallet, tog fram kameran som skulle ta några bilder på fölet, men istället för att visa bilden jag just hade tagit var kameraskärmen svart med texten Inget kort. Alltså nej! Nå, värre saker kan hända och fölet var såå gulligt och vi hade jätteroligt.
   Då jag skulle hem igen sökte jag pengar i det yttersta facket i min kameraväska, istället kände jag något litet, fyrkantigt och plastigt i min hand. Det extra minneskortet... Blir man arg? Ja. Känner man sig misslyckad? Ja.
   Det var ju inte så mycket man kunde göra åt det då mer, så jag åkte hem, visste att jag skulle vara ensam hemma och i samma ögonblick jag drog i handtaget bara för att kolla kom jag på att jag inte hade nycklar med mig. Grattis Tilda du har blivit utsedd till dagens mest lyckade människa!

Gick i alla fall på en kvällsrunda med Siri utan att jag misslyckades med något mer, men det kanske ändå vore bäst ifall jag gick och lade mig innan jag gör något mer fel...



Och innan ni går och lägger er ska ni lyssna på den här låten. Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar