2013-04-14

Freelensing

Elin gjorde för en tid sedan ett inlägg om freelensing. Hade faktiskt aldrig hört om det förut men jag läste hennes text om hur man gör och kollade bilderna hon hade tagit och dom var ju för grymma. Så då jag idag redan färdigt kände mig som en procrastinator och inte orkade göra skolprojekt så passade jag på att själv testa det. Himla svårt var det men övning ger färdighet. För att vara första gången är jag ganska nöjd.

För er som inte vet vad freelensing är så är det ett sätt att fotografera utan att objektivet sitter fast i kameran. För att få fokus på något behöver du vrida och vända på objektivet som du själv håller i. Läs Elins inlägg ifall ni undrar något. Länk fanns tidigare i texten. Det är svårt och tålamodskrävande men väldigt roligt!

 
 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar